25 Ağustos 2016 Perşembe

İhtişamıyla göz kamaştıran Versailles,Versay Sarayı (Le château de Versailles) Fransa Gezi Rehberi ve Yat Partisi

 

Amsterdam ve Brükselin ardından rotamız Brükselden yaklaşık 3 saat uzaklıkta olan Paris'e doğruydu.Avrupa Turunda Brüksel-Paris üçlüsünü herkes bilir.Birine giden mutlaka
diğerlerine de uğrar parası ve zamanı varsa :)Otobüsle birbirlerine yaklaşık 2-3 saat uzaklıkta bulunan bu 3 ülke başkenti dünyanın en çılgın ve güzel başkentlerinden.
 Paris için couchsurferımı yani kalacak yerimi ayarlamıştım.Beni ağarlayan arkadaş Parise yaklaşık 20 dakika uzaklıkta (RER hatları ve gelişmiş tren sistemleri sağ olsun) bulunan Versailles Sarayına 5 dakika uzaklıkta kalıyordu.. Paris'e vardığım gün geleneksel müzik festivaline denk gelmiştim,her yer inanılmaz şekilde coşkulu ve kalabalıktı.Bir anda böyle bir parti ortamının içine düşeceğimi tahmin etmemiştim açıkçası :) Gece kalacağım yere tren seferleri bitmeden varmam ve dinlenmem gerekiyordu lakin koskoca bembeyaz bir yatın üzerinde,çılgınlar gibi eğlenen gençleri görünce hemen sırt çantamla birlikte nehre inen merdivenleri kullandım ve çılgın insanlara katıldım: ) Nirvanaya ulaşmış coşkuyla dans eden gruptan bir kaç arkadaşla tanıştım bana da bir şeyler ikram ettiler (Misafirperverliğin gerektirdiği şeyler :D ) daha sonra bizimle Yat partisine gelsene diye reddedilmeyecek bir teklife bulundular: ) 30 Euroluk Yat partisi ücretini içeri giren bir arkadaşın,arka taraftan bilekliğini bana fırlatmasıyla ben de ücretsiz girmiştim : ) Ev sahibim gece 3 gibi yatacağını söylemişti bu yüzden  gece 2 gibi yola çıkıp Versailles'e saat 3 gibi vardım.Ertesi gün beni bu kadar güzel bir sarayın beklediğini tahmin edemezdim doğrusu..


                                                Versay Sarayı,Versailles Palace (Le château de Versailles)
Versay Sarayı Bahçesi




Saray yapımına 1661'de Av Köşkü olarak başlanan, daha sonra zaman içinde büyüdükçe büyüyen, yayıldıkça yayılan, dev bir saray kompleksine dönüşen yapı,aynı şekilde uçsuz bucaksız bir yer. bahçesiyle de dillere destan bir hal almış. Halen Avrupa'nın en büyük sarayı ünvanını koruyan Versailles (versay ya da veğsay) 6 hektarı aşan büyüklüğü ile, 2.300 odalı inanılmaz bir yer.
Kapıda görevli kontrolünden ve tarama cihazlarından geçtikten sonra bilet alma yerine doğru ilerliyorsunuz.Ben Polonyada okuduğum için geçerli Avrupa öğrenci kartım vardı aynı zamanda 26 yaşının altında olduğum için müzeye öğrenci ve yaş statüsünden dolayı bedava girmiştim.. )






Versailles Sarayı'nın bahçesinin güzelliği,sarayın içini aratmayacak şekilde tasarlanmış hatta ben bahçeyi saraydan daha çok beğendim diyebilirim.Bütün bir günü bahçenin mükemmel manzarasıyla,doğal güzellikleriyle geçirebilirsiniz.Dilerseniz 4 kişilik golf arabalarını da kiralayabilirsiniz 30 euroya veya kiralık bisikletleri deneyebilirsiniz.






Nasıl Gidilir ? 

En kolay yöntemi hiç kafa karıştırmadan onlarca detaya girmeden Paristen RER-C tren hattına binmek ve Versaillesde inmek. Tren garından çıkış yaptıktan sonra gördüğünüz McDonalds'ın sağ tarafındaki yoldan dümdüz ilerlemek.Daha sonra karşınıza çıkan dev sarayı farketmemek mümkün değil :)

Bir gün yolunuz Pariste düşerse,bu güzel sarayı görmenizi mutlaka tavsiye ederim..20 30 dakikalık bir yol sonunda muhteşem bir sarayla,bütün bir günü keyifle geçirebilirsiniz : )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder